Ίσως να μην μπορείς να το κατανοήσεις πλήρως, αλλά σίγουρα όταν δεν είσαι καλά δεν μπορείς να λειτουργείς όπως λειτουργείς στην πραγματικότητα. Οι ανθρώπινες σχέσεις και κυρίως οι «ερωτικής φύσεως» σχέσεις επηρεάζουν πολύ την ψυχολογία μας. Ο χωρισμός είναι μια πολυδιάστατη έννοια, χωρίζεις από τον ερωτικό σου σύντροφο, χάνεις τον άνθρωπο που σε καταλάβαινε και μπορούσες να συζητήσεις τα πράγματα που σε απασχολούν, αλλάζει η καθημερινότητα σου και οι συνήθειες σου… κράτα το αυτό!!

Έτσι λοιπόν μετά από ένα χωρισμό, λόγω και της κακής σου ψυχολογικής κατάστασης- αν δεν ήθελες να χωρίσεις και πραγματικά στενοχωριέσαι, παρατηρείς πως καταφεύγεις συχνά στην γνωστή παρηγοριά του φαγητού. Δεν είναι απαραίτητο πάντα να είναι πολλή ποσότητα φαγητού, αλλά μπορεί να είναι μια καθημερινή συνήθεια γλυκού.

Πολλή σοκολάτα, πολλά γλυκά- βλέπεις χρειάζεσαι σεροτονίνη, η όποια είναι σε χαμηλά επίπεδα λόγω της ψυχολογικής σου κατάστασης και επηρεάζει άμεσα τη διάθεση, τα αισθήματα, τη μνήμη, την όρεξη, την αντοχή στον πόνο, την αυτοπεποίθηση, τον ύπνο, την πέψη και τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος.

Στην μια περίπτωση ενός χωρισμού, σταματάς να βγαίνεις, είσαι μόνιμα στενοχωρημένη, και σκέφτεσαι τι θα μπορούσες να αλλάξεις ώστε να μην χώριζες. Μένεις κλεισμένη στο σπίτι και σκέφτεσαι « να στείλω; να μην στείλω; Και αν στείλω τι να πώ; » και για να μην στείλεις τρως.

Και ξέρεις τι; Ουσιαστικά τρως τα λόγια σου… αυτά που ήθελες να πεις, αυτά που δεν μπορείς να πεις η που και να πεις νομίζεις πως δεν έχουν νόημα πλέον.

Από την άλλη μπορεί να πάθεις το αντίθετο, δηλαδή να σε πιάσει μανία να βγαίνεις συνέχεια και να πίνεις. Να πίνεις για να ξεχάσεις τις στιγμές σας, να ξεχάσεις το πόσο άσχημα νιώθεις και το πόσο θα’θελες να’ναι όλα ένα ψέμα. Και ξέρεις τι καταφέρνεις; Καταφέρνεις να ξυπνάς την άλλη μέρα χάλια με κεφάλι καζάνι, να έχεις στείλει κανένα μήνυμα που σήμερα που το διαβάζεις θέλεις να μετακομίσεις σε άλλη πόλη και να αλλάξεις όνομα, αλλά και να χεις κάνει κακό στον εαυτό σου.

Το αλκοόλ εκτός από τις «κενές θερμίδες» που σου δίνει, και λέμε κενές γιατί ενώ σου δίνει θερμίδες δεν σου προσδίδει καθόλου θρεπτικά συστατικά ή έστω ενέργεια, προσδίδει πολλές τοξίνες στο συκώτι και μπορεί να προκαλέσει σε μεγάλα προβλήματα υγείας όταν καταναλώνεται καθημερινά ή σε μεγάλες ποσότητες, π.χ. λιπώδη διήθηση.

Ξέρω πως όλα αυτά και τα γνωρίζεις και τα ακούς πολύ επιφανειακά, όμως εγώ σαν διαιτολόγος αλλά και σαν άνθρωπος θα σε συμβουλέψω μερικά πράγματα όπως θα συμβούλευα και την κολλητή μου.
Αρχικά να κάνεις αυτό που θέλεις, να μην πιέζεσαι να κρατάς πράγματα μέσα σου, μίλα και πες όσα νιώθεις ακόμα και αν δεν αξίζει. Με το να μιλήσεις κερδίζεις την ηρεμία σου, αποσυμφορίζεσαι και δεν έχεις κάτι να σε πιέζει και να σε κάνει να ξεσπάς κάπου αλλού, βλέπε φαγητό, γλυκό, αλκοόλ κλπ.

Υπάρχει η περίπτωση, να κάνεις το παραπάνω και πάλι να μην έχει τα αποτελέσματα που θες, δηλαδή να μην έχει κάποια διαφορά στην διάθεση σου και πάλι να μην μπορείς να ηρεμήσεις. Ίσως να σε επηρεάζει και το ότι ενώ μίλησες δεν άλλαξε κάτι από την άλλη πλευρά. Εκεί θα σου πω, πως πρέπει να δώσεις χρόνο στον εαυτό σου να το κατανοήσει πως πλέον είστε χώρια, να το αντιληφθείς και να το συνηθίσεις. Δεν πρέπει ούτε να πανικοβάλλεσαι, ούτε επειδή τρως να αγχώνεσαι και να νιώθεις ενοχές. Οφείλεις να δώσεις χρόνο στον εαυτό σου αλλά ταυτόχρονα επειδή αγαπάς εσένα να σε προσέχεις. Να βάλεις την λογική πιο πάνω και να αφήσεις πίσω την συναισθηματική πείνα. Να καταλάβεις πως βλάπτεις εσένα και τώρα που χώρισες, φίλη μου εσένα έχεις πιο ψηλά…!! Αλλά αυτό σιγά σιγά και μέρα με την μέρα…

Απομάκρυνε από το σπίτι τα γλυκά, μην τα αγοράζεις ! γιατί σου εξήγησα πως τα γλυκά και κυρίως η σοκολάτα έχουν αντικαταθλιπτικές ιδιότητες και ίσως να σε βοηθούν παροδικά. Γι’ αυτό μην τα έχεις στο σπίτι σου έτσι ώστε τουλάχιστον να μην επηρεάζεσαι όταν είσαι εκεί.

Βάλε την φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητα σου. Όταν γυμναζόμαστε αυξάνονται τα επίπεδα των ενδορφινών. Οι ενδορφίνες είναι ομάδες πρωτεϊνών που παράγονται στην υπόφυση και τον υποθάλαμο του εγκεφάλου, απελευθερώνονται μέσω του νωτιαίου μυελού και διοχετεύονται στην κυκλοφορία του αίματος. Οι ενδορφίνες βελτιώνουν την διάθεση και εξουδετερώνουν τα υψηλά επίπεδα αδρεναλίνης, που προκαλούνται από το στρες.

Να τρως με παρέα. Δηλαδή, φρόντισε να βρίσκεσαι με φίλους σου, με την οικογένεια σου και με αγαπημένα σου πρόσωπα. Αυτό για δύο λόγους. Αρχικά γιατί το να βρίσκεστε με φίλους σας κάνει να νιώθετε πιο καλά, και δεύτερον η διαδικασία της πέψης λένε πως είναι καλύτερα όταν νιώθουμε καλά και είμαστε σε μια καλή παρέα. Σε αυτό προσέξτε μόνο, να μην παρασύρεστε και τρώτε παραπάνω. Συμβουλή μου είναι πως αν βρίσκεστε έξω καλό θα ήταν ότι τρώτε να το βάζετε στο πιάτο σας και να μην τσιμπολογάτε από τα πιάτα γύρω γύρω. Με το που έρθουν τα φαγητά βάλτε ότι επιθυμείτε στο πιάτο σας, έτσι θα δείτε και πόσο τρώτε.

Υπάρχουν τρόφιμα που βοηθούν στην ορμονολογική ρύθμιση, που λόγω της στενοχώριας και της κακής ψυχολογίας υπάρχει σύγχυση. Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά που λόγω αντιοξειδωτικών μηχανισμών καταπολεμούν το στρες. Επίσης τα δημητριακά, τα όσπρια, τα φρούτα και τα λαχανικά ωφελούν στην αύξηση της σεροτονίνης.

Έπειτα τα ψάρια λόγω ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της διάθεσης σου.

Το βασικότερο για εμένα είναι το νούμερο 7.

Αγάπα τον εαυτό σου και πρόσεχε τον. Αν τον αγαπήσεις, θα τον προσέξεις. Θα τον φροντίσεις να τρώει σωστά, με καλή ποιότητα φαγητού και με σωστή και ισορροπημένη διατροφή.

Κατερίνα Καρίνου

Διατροφολόγος Διαιτολόγος – Εναλλακτική θεραπεύτρια

Απόφοιτη του τμήματος Χαροκόπειου Πανεπιστημίου Αθηνών

 

You May Also Like