Είναι αλήθεια ή μύθος τα αφροδισιακά φαγητά;

Τα λεγόμενα «αφροδισιακά φαγητά», με βάση ισχυρισμούς μπορούν να προσφέρουν ενέργεια, διέγερση, να συμβάλουν στην αναπαραγωγή. Δεν υπάρχουν όμως αρκετές επιστημονικές αποδείξεις, που να αποδεικνύουν τις δράσεις τους. Υπάρχουν συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά σε διάφορα τρόφιμα, τα όποια προσφέρουν τόνωση και αναγωογόνηση. Άλλωστε, το ερώτημα για την ύπαρξη ή όχι τροφών με αφροδισιακές ικανότητες έχει τεθεί από την αρχαιότητα ακόμα και μια σειρά από τρόφιμα ή συνδυασμοί τους, π.χ. μέλι και σουσάμι, σκόρδο, κρασί, σαφράν,  έχουν προταθεί από τον Ιπποκράτη,  τον Αριστοτέλη, και άλλους.

Σοκολάτα και ερωτική διάθεση

Άρρηκτα συνδεδεμένη με την ερωτική διάθεση. Είναι μια τροφή με έντονα ψυχοδιεγερτικές ιδιότητες, κυρίως λόγω της παρουσίας της φαινυλαιθυλαμίνης.

Παίζει σημαντικό ρόλο στην απελευθέρωση ενδορφίνων από τον εγκέφαλο, που φτιάχνουν τη διάθεσή μας, ενώ μειώνει την αρτηριακή πίεση και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος. Περιέχει καφεΐνη, που διεγείρει το νευρικό σύστημα.

Θαλασσινά για το αναπαραγωγικό

Τα όστρακα (στρείδια, μύδια) και τα μαλάκια (χταπόδι) είναι πλούσια σε αμινοξέα και ψευδάργυρο, στοιχεία απαραίτητα για την παραγωγή διαφόρων ορμονών, όπως τα ανδρογόνα και η τεστοστερόνη. Tα θαλασσινά είναι επίσης καλή πηγή νιασίνης (βιταμίνης B3), η οποία συμβάλλει στην καλύτερη αιμάτωση.
Ξηροί καρποί για καλύτερο κυκλοφορικό

Oι ξηροί καρποί (κυρίως τα αμύγδαλα, τα καρύδια και οι σπόροι κουκουναριού) βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος, χάρη στις φυτικές ίνες και τα αντιοξειδωτικά τους στοιχεία. Περιέχουν ψευδάργυρο, ενώ υπάρχουν ισχυρισμοί ότι η μυρωδιά τους είναι διεγερτική

Τρόφιμα με Ω3

Τα ω-3 λιπαρά οξέα φαίνεται πως βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος και αποτελούν ένα φυσικό ενισχυτικό διάθεσης. Επίσης τα ψάρια αποτελούν πηγή βιταμίνης D, η οποία λειτουργεί σα φυσικό αντικαταθλιπτικό και ανεβάζει τα επίπεδα της σεροτονίνης, προκαλώντας ηρεμία. Τροφές πλούσιες σε ω-3 είναι τα λιπαρά ψάρια όπως οι σαρδέλες, ο σολομός, το σκουμπρί.

Σύκα

Είναι πλούσια σε σάκχαρα και δυναμωτικά. Αυξάνουν την αντοχή και θεωρείται ότι δρουν βοηθητικά στη σεξουαλική λειτουργία, αν και αυτή τους η δράση δεν έχει τεκμηριωθεί επαρκώς επιστημονικά

Μέλι

Μαζί με το βασιλικό πολτό θεωρούνται αφροδισιακά, κυρίως λόγω της υψηλής θρεπτικής τους αξίας. Ειδικότερα, το μέλι έχει από την αρχαιότητα τη φήμη ενός εξαιρετικού αφροδισιακού, το οποίο μάλιστα αποτελούσε και το βασικό συστατικό σε παρασκευάσματα κατά της ανικανότητας.

Σκόρδο

Παρ’όλη την έντονη μυρωδιά του, αποτελεί ένα ιδιαίτερο βότανο στην αύξηση της libido… Το σκόρδο περιέχει αλλισίνη, ένα συστατικό που αυξάνει τη ροή του αίματος

Σαφράν

Το σαφράν (κρόκος) αποτελεί ένα σπάνιο «θησαυρό» της φύσης, που όπως έχει βρεθεί από μελέτες τονώνει και ενισχύει τον οργανισμό ενώ οι αφροδισιακές του ιδιότητες έχουν διερευνηθεί τόσο σε πειραματόζωα, όσο και σε ανθρώπους.

Αλκοόλ: είναι διεγερτικό;

Το κόκκινο κρασί σε μικρές ποσότητες, λόγω των αντιοξειδωτικών ουσιών (π.χ. φαλαινοειδή) που περιέχει αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος. Η αυξημένη κατανάλωσή του έχει συσχετιστεί με προβλήματα στυτικής δυσλειτουργίας.
Τροφές που μειώνουν το άγχος

Η μειωμένη παραγωγή της ουσίας GABA (γάμμα- αμινοβουτυρικό οξύ) που είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο του νευρικού συστήματος, αυξάνει το άγχος.  Πολύ βοηθητικά τα πλούσια σε υδατάνθρακες τρόφιμα, όπως: καστανό ρύζι, δημητριακά ολικής αλέσεως, πατάτες, αλλά και το  μπρόκολο, το σπανάκι.

Η έλλειψη άσκησης έχει συσχετιστεί με προβλήματα στυτικής δυσλειτουργίας. Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι το 50% όσων έχουν διαβήτη καθώς και το 44% όσων έχουν υπέρταση έχουν μειωμένη λίμπιντο.  Το ίδιο ισχύει και για το όσους έχουν καθιστική ζωή παρακολουθώντας τηλεόραση >3 ώρες την ημέρα. Η αλάνθαστη συνταγή για την καλή κυκλοφορία του αίματος και την εύρυθμη λειτουργία των οργάνων, είναι:

φυσική δραστηριότητα σε συνδυασμό με ισορροπημένη διατροφή και αποφυγή της υπερκατανάλωσης αλκοόλ, αλλά και του καπνίσματος. Ικανοποιητικός ύπνος και ενυδάτωση.

ΤΗΣ ΕΛΕΝΑΣ ΤΡΟΥΛΛΙΔΟΥ, Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος με ειδίκευση στην Νοσογόνο Παχυσαρκία (BSc (Hons.), MSc (Hons.)) Διευθύντρια και Υπεύθυνη Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος του Κέντρου mydietspot Health Clinic, Τηλ.: 22 256752, Email: info@mydietspot.com, www.mydietspot.com

You May Also Like