Την Έλενα Τρουλλίδου την γνωρίζω και λόγω Κυπριακής καταγωγής και λόγω της εξαιρετικής δουλειάς που κάνει μιας και είναι  Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος με ειδίκευση στην Νοσογόνο Παχυσαρκία (BSc (Hons.), MSc (Hons.)) Διευθύντρια και Υπεύθυνη Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος του Κέντρου mydietspot Health Clinic και μπορείτε να την βρείτε : τηλέφωνο.: 22 256752, Email: info@mydietspot.com, www.mydietspot.com.

Η Έλενα είναι ένας χαμογελαστός άνθρωπος και με χαρά δέχτηκε να μου παραχωρήσει μια συνέντευξη και να μου μιλήσει για όλα.

Πάμε να δούμε τι μου είπε :

1.Πες μας λίγα λόγια για εσένα και πώς ξεκίνησε η αγάπη σου για την διατροφή;

«Από νεαρή ηλικία ασχολούμουν με οποιαδήποτε μορφής φυσική δραστηριότητα και ανέκαθεν διάβαζα με μεγάλο ενδιαφέρον διάφορα άρθρα υγείας και διατροφής καθώς και τις υγιεινές συνταγές της μητέρας μου, η οποία ήταν πάντα ο καθοδηγητής και μέντορας που με μύησε σ΄αυτό τον υπέροχο υγιεινό τρόπο ζωής.  Αν και τότε, το επάγγελμα του Διαιτολόγου δεν ήταν η δημοφιλέστερη επιλογή στις λίστες των μαθητών, όπως είναι σήμερα, δεν θα μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου να ασχολείται με κάτι διαφορετικό.Οι δυσκολίες που αντιμετώπισα με το πέρας των σπουδών μου και τον επαναπατρισμό μου, ήταν ότι μπήκα σε ένα χώρο που το επάγγελμα μου ήταν ήδη κορεσμένο και δύσκολο για μια κοπέλα των 20 κάτι. Με καθημερινό αγώνα και πολλές ώρες δουλειά (σε διάφορους τομείς της υγείας), που μου στέρησαν από την προσωπική μου ζωή, κατάφερα να χτίσω το πελατολόγιό μου και να βλέπω τους καρπούς του αγώνα μου στα πρόσωπα και τις ζωές όσον με εμπιστεύθηκαν. Τίποτα δεν συγκρίνεται με την ευχαρίστηση που νιώθω σαν μια νέα επιστήμονας που κατάφερε μόνη της να σταθεί στα πόδια της και δημιουργήσει την καριέρα της με πολύ αγάπη και θυσίες. Τίποτα δεν συγκρίνεται με την συγκίνηση που νιώθω όταν βλέπω φίλους, πλέον, να προχωρούν τη ζωή τους με μείον 50 κιλά, γεμάτοι αισιοδοξία και αυτοεκτίμηση.»

2.Η διατροφή παίζει ρόλο στην κατάθλιψη; Και αν ναι τι πρέπει να κάνουμε ώστε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας διατροφικά ώστε να μην έχουμε κατάθλιψη; 

«Πολλά θρεπτικά συστατικά επεμβαίνουν δραστικά και στη ψυχολογία μας, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση ανάλογης διάθεσης. Το τι τρώμε επιδρά στο πώς αισθανόμαστε, τόσο ψυχικά όσο και σωματικά. Πολλές έρευνες δείχνουν ότι ορισμένοι τύποι τροφίμων περιέχουν συστατικά ουσιώδους σημασίας για την καλή ψυχική υγεία, των οποίων η έλλειψη μπορεί να επιδεινώσει ψυχικές διαταραχές όπως η κατάθλιψη. Άτομα με μελαγχολία ή με καταπιεσμένη ερωτική ζωή καταφεύγουν στην κατανάλωση τροφών πλούσιων σε υδατάνθρακες, ψωμί, γλυκά, μπισκότα. Αγχωμένοι άνθρωποι έχουν την τάση να επιλέγουν αλμυρά σνακ, όπως τα πατατάκια, ποπ κορν ξηρούς καρπούς. Άτομα που έχουν τάση να ζηλεύουν, τρώνε βουλιμικά μεγάλες ποσότητες φαγητού, επιστρέφοντας στην παιδική τους ηλικία όπου συναγωνιζόταν τα αδέλφια του στο τραπέζι.»

3.Ποιες είναι οι τροφές του εγκεφάλου;

«Υπάρχουν θρεπτικά συστατικά τα οποία αποτελούν πρόδρομες ουσίες για την παραγωγή συγκεκριμένων νευροδιαβιβαστών. Οι νευροδιαβιβαστές είναι χημικές ουσίες οι οποίες μεταφέρουν τις πληροφορίες από το ένα κύτταρο στο άλλο δηλαδή αποτελούν τον τρόπο επικοινωνίας των νευρικών κυττάρων του εγκεφάλου. Έτσι η παροχή θρεπτικών συστατικών, είναι πολύ σημαντική για τη σωστή λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου. Ιδιαίτερη σημασία θα πρέπει να δοθεί στην πρόσληψη ενός καλού πρωινού γεύματος, πλούσιου σε υδατάνθρακες, το οποίο έχει αποδειχθεί ότι τονώνει τη συγκέντρωση και τη μνήμη σε όλες τις ηλικίες. Μελέτες έχουν δείξει ότι τρόφιμα που περιέχουν γλυκόζη, όπως είναι το μέλι, ενισχύουν τη λειτουργία της μνήμης. Επειδή η παρουσία γλυκόζης στο διαιτολόγιο είναι απαραίτητη για την εγκεφαλική λειτουργία, αντενδείκνυνται οι αυστηρές ή/και ανορθόδοξες δίαιτες αδυνατίσματος (faddiets), που αποκλείουν την επαρκή πρόσληψή της.Σύμφωνα με πρόσφατες δημοσιεύσεις, η μεσογειακή δίαιτα προστατεύει από την κατάθλιψη. Οι ερευνητές πιστεύουν πως μια υγιεινή δίαιτα, πλούσια σε φρέσκα λαχανικά, δημητριακά ολικής  και ελαιόλαδο, βοηθάει στη διατήρηση της ψυχικής υγείας. Νέα δεδομένα δείχνουν ότι το οξειδωτικό στρες που δημιουργείται από την κακή διατροφή θα μπορούσε να πυροδοτήσει ακόμα και τα συμπτώματα της κατάθλιψης και αυτή με τη σειρά της περαιτέρω ανθυγιεινές επιλογές. Βιταμίνες όπως η θειαμίνη (Β1), η Β12, η Β6, το φυλλικό οξύ παίζουν ζωτικό ρόλο στη λειτουργία του εγκεφάλου και προστατεύουν τις νοητικές ικανότητες, την ικανότητα μάθησης, τη μνήμη Η έλλειψη αυτών των βιταμινών έχει συσχετιστεί με μείωση των αντανακλαστικών, κόπωση και γενική κατάπτωση του νευρικού συστήματος.»

4.Τι πρέπει να τρώμε για καλύτερη διάθεση;

«Αντιοξειδωτικάόπως καροτονοειδή, βιταμίνες E, C, σελήνιοτα οποία παίρνουμε κυρίως από φρούτα και λαχανικά με έντονο χρώμα και θαλασσινά.Ψάρι όπως σολομός και ξηρούς καρπούς όπως καρύδια, τα λιπαρά οξέα ωμέγα 3 βελτιώνουν τη διάθεση. Το σαφράν, βοηθά σημαντικά στην αντιμετώπιση του στρες, των διαταραχών ύπνου και των μεταβολών στη διάθεση, χωρίς τον κίνδυνο παρενεργειών.Προτιμείστε τα ανεπεξέργαστα τρόφιμα –ολικής άλεσης.Πίνετε πολύ νερό.Μια ήπιας μορφής άσκηση ή ένας περίπατος μας βοηθάει να χαλαρώσουμε και να ρυθμίσουμε καλύτερα το άγχος.»

5.Η οικονομική κρίση μας έχει επηρεάσει όλους τι συμβουλή δίνεις στα νέα παιδιά που θέλουν να κυνηγήσουν τα όνειρα τους ;

«Από τα βάθη της ψυχής μου, θα ήθελα να πω σε όλους τους νέους να κυνηγήσουν τα όνειρά τους, τους πόθους τους, την φωτιά που τρεμοπαίζει μέσα τους (ακόμα) και να κατακτήσουν ότι γουστάρουν! Η πραγματικότητα που βιώνουμε σήμερα όμως είναι σκληρή και θέλει γερό στομάχι και γερές βάσεις. Χρειάζεται σωστός προσανατολισμός και λίγο παραπάνω έρευνα για τα επαγγέλματα του παρόντος και του μέλλοντος. Αν και πιστεύω ότι οι νέοι σήμερα έχουν πολλές φρέσκιες ιδέες, διαφορετικές αντιλήψεις, ακολουθούν τις τάσεις και φαίνεται ότι έχουν ξεφύγει από την πεπατημένη, πολύ σωστά και παίζουν στα δάκτυλα την τεχνολογία. Εμείς πρέπει να τους εμπιστευτούμε και να τους επιβραβεύουμε σε κάθε επιτυχημένο βήμα που κάνουν.»

6.Οι σχέσεις στην σημερινή εποχή είναι δύσκολες τι πιστεύεις ότι φταίει για αυτό;

«Κάτι που έχω παρατηρήσει εδώ και λίγα χρόνια είναι ότι ενώ μπορεί κάποιος να είναι πετυχημένος επαγγελματικά, να έχει ωραία προσεγμένη εμφάνιση, ακόμα και μια δυνατή «διεγερτική» προσωπικότητα, είναι πάραυτα συναισθηματικά ανώριμος! Αυτό ισχύει και για τα δυο φύλα. Φαίνεται ότι η εξωτερική εμφάνιση και το «status» είναι πιο ψηλά στη λίστα με τα προτερήματα κάποιου, αντί να είναι η προσωπικότητα και η εσωτερική – πνευματική ανάπτυξη. Θέλουμε ευκολίες… είμαστε εγωιστές και γειωμένοι σε ένα πλασματικό υλικό κόσμο. Έχουμε χάσει το νόημα του έρωτα, της αγάπης, της συμβίωσης. Βαριόμαστε εύκολα και δεν έχουμε υπομονή, δεν επικοινωνούμε, δεν εκφραζόμαστε, κυρίως από δικές μας φοβίες όπως είναι η απόρριψη. Οφείλουμε να δουλέψουμε με τον εαυτό μας, να ωριμάσουμε, να περνάμε καλά και μόνοι μας, να νιώσουμε περήφανοι για εμάς για να μπορούμε να προσφέρουμε σε μια σχέση, μια συμβίωση, ένα γάμο.»

7.Μια χωρισμένη αν αντιμετωπίζει διατροφικά προβλήματα -είτε τρώει πολύ είτε καθόλου- τι πρέπει να κάνει ώστε να το αντιμετωπίσει ;

“Πόσες φορές δεν έχουμε «ξεσπάσει» στο φαγητό επειδή είμαστε στεναχωρημένοι ή στρεσαρισμένοι; Ειδικά για εμάς τις γυναίκες η συναισθηματική υπερφαγία είναι ένα πολύ διαδεδομένο θέμα που δεν άφησε καμία μας ανεπηρέαστη. Το σύνηθες στην εποχή μας αίσθημα της μοναξιάς βρίσκει λύση σε λιπαρές τροφές (γλυκίσματα, σοκολάτες) που καλύπτουν το συναισθηματικό κενό με μια ευχάριστη και απαλή γεύση Το συναισθηματικό φαγητό είναι το φαγητό που καταναλώνουμε όχι για την κάλυψη της βιολογικής πείνας, αλλά για να μας φτιάξει τη διάθεση (comfort food). Μπορεί συχνά να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση τροφής-θερμίδων και στην ανεπιθύμητη αύξηση του σωματικού βάρους. Τα πιο συνηθισμένα τρόφιμα παρηγοριάς: είναι φυσικά η Σοκολάτα γάλακτος, το «καλύτερο φάρμακο» κατά της μελαγχολίας, τα Μακαρόνια και τα Πατατάκια – Αλατισμένοι ξηροί καρποί – Μπισκότα – Κρουασάν: Τρόφιμα πλούσια σε ζάχαρη, αλάτι και λίπος, αποτελούν το σύνθημα που πυροδοτεί την υπερφαγία σε ανθρώπους με προδιάθεση σε εθισμούς, προσελκύοντας τα πρωτόγονα κέντρα της ανταμοιβής στον εγκέφαλο και ενδυναμώνοντας την εθιστική συμπεριφορά.

Ποια είναι η κατάλληλη προσέγγιση;

  • Απαιτείται η συμπεριφοριστική προσέγγιση του ατόμου, για να υπάρξει αποτελεσματική αντιμετώπιση της υπερφαγίας και της συνεπακόλουθης αύξησης του σωματικού βάρους και της επιβάρυνσης της συνολικής υγείας.
  • Η προσέγγιση αυτή περιλαμβάνει τη χρήση τεχνικών όπως: η καταγραφή διατροφής και άσκησης, η καταγραφή συναισθημάτων σε συνδυασμό με διατροφικές επιλογές, η καταγραφή ωρών ύπνου.
  • Για διατήρηση μιας ισορροπημένης διατροφής   και ενός υγιούς βάρους είναι μείζονος σημασίας η αποσύνδεση των συναισθηματικών καταστάσεων από την κατανάλωση φαγητού.

2 κύριες στρατηγικές που ακολουθώ εγώ στο γραφείο μου είναι

(1) Κρατήστε ημερολόγιο διατροφής: όταν καταγράφετε τι τρώτε, πόσο τρώτε, τι ώρα τρώτε αλλά και τι αισθάνεστε όταν το τρώτε μπορείτε  να βγάλετε συμπεράσματα για το πότε εμφανίζεται κρίσεις υπερφαγίας

(2) Διαχωρίστε τη βιολογική πείνα από τη συναισθηματική: προσπαθήστε να ξεχωρίσετε  στο μυαλό σας τις φορές που τρώτε επειδή πεινάτε πραγματικά, και τις φορές που τρώτε για άλλους λόγους.»

8.Αγαπημένο τραγούδι και φράση αυτή την εποχή;

«Μακάρι να είχα περισσότερο χρόνο μέσα στη μέρα, απλά για να ακούω μουσική! Πολλά παιδικά τραγουδάκια αυτή την περίοδο, με νούμερο ένα στα charts μας το Αχ κουνελάκι! Αλλά αλήθεια μου έχει κολλήσει το Gilrs like youτων Maroon 5 ft Cardi B, που βασικά παίζει παντού και μου ανεβάζει τη διάθεση!Αγαπημένη φράση ανέκαθεν ήταν το «είμαι λεύτερος» απαλλαγμένος/η από στεγανά, σαβουάρ βιβρ, κλισέ της κοινωνίας. Στην ουσία “Be yourself no matter what they say” που τραγουδάει και ο αγαπημένος Sting.»

9.Δώσε μας μερικά τιπς για σωστή διατροφή 

«Υπάρχουν εκατομμύρια (!) διατροφικών συμβουλών και συστάσεων που μπορώ να σου γράφω για μέρες! Θα περιοριστώ στα βασικά με ένα twist! Ένα κοκτέιλ υγείας πρέπει να περιλαμβάνει:

  • Αρκετά φρούτα και λαχανικά  καθημερινά
  • Τακτική κατανάλωση ψαριού και ελαιολάδου
  • Δημητριακά, όσπρια  και άπαχα γαλακτοκομικά στο πρόγραμμα
  • Αρκετό νερό και φυσικούς χυµούς.
  • Άσκηση τουλάχιστον 3 φορές/ εβδομάδα
  • Επαρκής ξεκούραση 7-9 ώρες καθημερινώς
  • Βάλε τα αντιοξειδωτικά στη διατροφη σου:

Από φρούτα και λαχανικά. Πολλά αντιοξειδωτικά συστατικά (βιταµίνες, ιχνοστοιχεία, φυτοχηµικές ουσίες) αναγνωρίζονται, από τα χαρακτηριστικά τους χρώµατα:

  • Βαθύ κόκκινο χρώµα (λυκοπένιο, πολυφαινόλες): κεράσια, κόκκινα µήλα, φράουλες, καρπούζι και ρόδι.
  • Κίτρινο/Πορτοκαλί χρώµα (καροτενοειδή): βερίκοκα, πορτοκάλια, µάνγκο, ανανάς.
  • Πράσινο χρώµα (πολυφαινόλες, χλωροφύλλες): ακτινίδια, αβοκάντο, πράσινα µήλα και πράσινα σταφύλια.
  • Mπλέ/Μωβ χρώµα (ανθοκυάνες): µπλε και µαύρα µούρα, µωβ σταφύλια και δαµάσκηνα.»

10.Πού μπορεί να σε βρει κανείς 

«Τα τελευταία 11 χρόνια διατηρώ το Κέντρο Υγείας και Απώλειας Βάρους, mydietspot Health & Weight Loss Center στην Λευκωσία, Αφροδίτης 3 Αγλαντζιά. Σκοπός και υποχρέωση μου είναι να εκπαιδεύω τον ασθενή στην σωστή διατροφή και αλλαγή των λανθασμένων συνήθειων, προτείνοντας πρακτικές και εύκολες λύσεις, προσαρμοσμένες στον καθένα ξεχωριστά. Επίσης μέσα από τη σελίδα μου, www.mydietspot.com (η οποία έγινε και application), μπορούν όλοι ανεξαιρέτως να ενημερωθούν από ιατρικά θέματα μέχρι και εύκολες συνταγές για vegans. Όσοι θέλουν να γνωριστούμε και να αλληλοβοηθηθούμε μπορούν να με βρουν στο τηλέφωνο 22-256752 καθώς και ηλεκτρονικά στο elenatroullidou@hotmail.com»

11.Μια ευχήγιατο Ex’s Ghost By Tina Michaelidou 

«Τινάκι μου σε ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία και τη συνεργασία που έχουμε. Εύχομαι τα καλύτερα μέσα από τη ψυχή μου, να έρθουν αβίαστα και να συνεχίσεις να εμπνέεις τις γυναίκες και να μας στηρίζεις! Η αλληλο-υποστήριξη των γυναικών σε όλους τους τομείς της ζωής, επαγγελματικά και ψυχολογικά, είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι στην ενδυνάμωση και ενίσχυση της πορείας μας! Cheers!!»

You May Also Like