Συχνά όταν τρώμε, τρώμε για άλλους λόγους εκτός της πείνας. Τρώμε για συναισθηματικούς λόγους ή γιατί δεν είμαστε καλά  ψυχολογικά, ή γιατί είμαστε αγχωμένοι.

Δεν νομίζω ότι αυτή η διαπίστωση αποτελεί έκπληξη για κανέναν.

Όπως είναι πλέον ευρέως γνωστό και επιστημονικά αποδεδειγμένο, ο νευροδιαβιβαστής που ευθύνεται για τις στενές σχέσεις εμπιστοσύνης είναι η ωκυτοκίνη. Η ωκυτοκίνη απελευθερώνεται μέσω σωματικής επαφής και αλληλεπιδράσεων με άλλους ανθρώπους.

Η απελευθέρωση της ωκυτοκίνης αυξάνει τα αισθήματα εμπιστοσύνης και γενναιοδωρίας. Μειώνει επίσης τα συναισθήματα στρες και άγχους. Στην πραγματικότητα το φαγητό απελευθερώνει μέσω της  ωκυτοκίνης ντοπαμίνη σε περιοχές του εγκεφάλου, γεγονός που εξηγεί γιατί η υπερκατανάλωση φαγητού μπορεί να είναι καταπραϋντική και ευχάριστη. Έτσι, ένας λόγος ο οποίος εξηγεί γιατί τρώμε ανάλογα με την ψυχολογική διάθεση, είναι ότι το φαγητό μιμείται τα ίδια συναισθήματα της άνεσης που έχουμε με τους στενούς φίλους και την οικογένεια.

Έτσι εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος προσπαθήστε να ενισχύσετε την ωκυτοκίνη σας. Και ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να βελτιωθεί η ποιότητα και η εγγύτητα των σχέσεών σας με την οικογένεια, τους φίλους και τους σημαντικούς ανθρώπους της ζωής σας. Δεν είναι μια απλή πρόταση !! Ναι, ξέρω ότι τα προβλήματα με αυτές τις σχέσεις είναι συχνά αυτό που  μας προκαλεί την επιθυμία για φαγητό. Έτσι, ως προσωρινό μέτρο, παράλληλα με τη δουλειά που θα επιλέξετε να κάνετε στις σχέσεις σας, μπορείτε να ενισχύσετε τη σεροτονίνη σας χωρίς φαγητό.

 1.  Δεχθείτε ένα μασάζ. Η φυσική επαφή με άλλο άτομο είναι ο πιο ασφαλής τρόπος ενίσχυσης της ωκυτοκίνης. Αν δεν είστε σε μια σχέση, μπορεί να είναι δύσκολο να το πετύχετε. Αν είστε σε μια σχέση, τότε ναι, ο σύντροφός σας είναι μια μεγάλη πηγή ωκυυτοκίνης. Το να κάνετε ένα μασάζ απελευθερώνει μεγάλες ποσότητες ωκυτοκίνης, θα σας βοηθήσει να  αποβάλετε το στρες και να γίνετε η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σας.!

 2. Πείτε ή κάντε κάτι ωραίο για έναν φίλο. Όταν άλλοι άνθρωποι σας εμπιστεύονται και στηρίζονται σε σας, ενισχύει την ωκυτοκίνη σας.

 3. Απολαύστε τη παρέα ενός σκύλου. Η άσκηση ενός σκύλου, είτε είναι δικός  σας είτε κάποιου άλλου, μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της ωκυτοκίνης. Στην πραγματικότητα, τα κατοικίδια ζώα με απαλό τρίχωμα γενικά μπορούν να αυξήσουν την ωκυτοκίνη. Είναι η ζεστασιά τους και η εμπιστοσύνη τους σε σας που δημιουργεί ευχάριστα συναισθήματα. Η εμπιστοσύνη βοηθάει στην αύξηση της ωκυτοκίνης, είτε πρόκειται για άτομο είτε για σκύλο.

 4. Αγκαλιάστε έναν φίλο. Ζητήστε από έναν φίλο για μια μεγάλη αγκαλιά ή ρωτήστε τον αν θα ήθελε μια αγκαλιά. Οι αγκαλιές, ιδιαίτερα οι μακράς διάρκειας απελευθερώνουν ωκυτοκίνη. Στην πραγματικότητα, η συχνή αγκαλιά  όχι μόνο αυξάνει την ωκυτοκίνη αλλά μειώνει επίσης και την αρτηριακή πίεση.

 5. Μιλήστε  (προσωπικά ή στο τηλέφωνο). Η ανθρώπινη φωνή μπορεί να απελευθερώσει την ωκυτοκίνη με τρόπους που η γραπτή επικοινωνία δεν μπορεί να το κάνει.

 6.Απολαύστε ένα ζεστό φλιτζάνι τσάι τυλιγμένοι σε μια κουβέρτα. Κρατήστε το σώμα σας ζεστό, (όταν κάνει κρύο φυσικά). Η σωματική ζεστασιά συμβάλλει στην προώθηση των συναισθημάτων εμπιστοσύνης και γενναιοδωρίας.

Με αγάπη και φως
Κατερίνα Σταθοπούλου

HOLISTIC REJUVENATION THERAPIST


You May Also Like