Τι σημαίνει να αγαπάς τον εαυτό σου;

Όλοι έχουμε μια ευκολία στο να αγαπάμε τους άλλους και μια δυσκολία στο να αγαπάμε τον εαυτό μας. Το πρώτο πρόσωπο που μας μαθαίνει την αγάπη προς τον εαυτό και προς τους άλλους είναι η μητέρα μας. Μας μαθαίνει να αγαπάμε με τον τρόπο που αυτή ξέρει, με τον τρόπο που αυτή έχει αγαπηθεί.

Θα σας παραθέσω το παράδειγμα μιας φίλης που κατάφερε να ξαναβρεί τη χαμένη αγάπη για τον εαυτό της και να επαναφέρει το σώμα της και την ψυχική της υγείαστα επίπεδα που επιθυμούσε.

Η φίλη που από εδώ και στο εξής θα αποκαλώ ΜΑΡΘΑ, προσπαθούσε πολύ να αγαπά όλους όσους διέσχιζαν το μονοπάτι της, είτε το άξιζαν είτε όχι.

Κάποια στιγμή κατάλαβε πως αυτός ο δρόμος ήταν καταστροφικός για την ψυχοσωματική της ισορροπία, της στερούσε όλη της την ενέργεια και της δημιουργούσε έντονες εσωτερικές συγκρούσεις. Η Μάρθα αναρωτήθηκε αν αυτή ήταν μια καλή συμφωνία με τον εαυτό της όταν άρχιζε να αντιμετωπίζει προβλήματα με την υγεία της.

Κάθε φορά που κοιτούσε στον καθρέφτη, σίγουρα δεν έδειχνε καμμιά αγάπη προς τον εαυτό της .Έκανε πάντα μια πολύ αρνητική αυτοσυζήτηση.

Οι σκέψεις της ήταν κάπως έτσι: πώς τα κατάφερες να παχύνεις τόσο πολύ!  Θεέ μου, είμαι απαίσια! Μα καλά τι μου συμβαίνει; Τι κάνω λάθος;

Το μόνο λάθος της Μάρθας ήταν ότι φερόταν πολύ λάθος στον εαυτό της. Μιλούσε σε αυτόν όπως δεν θα μίλαγε ούτε στον χειρότερο της εχθρό, αυτομαστίγωνε τη ψυχή της καθημερινά. Παρόλο που μαθαίνουμε να αντιμετωπίζουμε με ευγένεια και επιήκεια τους άλλους ανθρώπους, σπανίως το εφαρμόζουμε στον εαυτό μας.

Συνειδητοποίησε ότι τα αρνητικά πράγματα που είπε  στον εαυτό της  όλα αυτά τα χρόνια την εμπόδιζαν να είναι υγιείς και να κρατά το βάρος της σε φυσιολογικά επίπεδα. Επικεντρώθηκε λοιπόν ακριβώς σε αυτό.

Στα μέσα του 2015 αποφάσισε να αδυνατίσει και μέχρι το τέλος του 2016 σε λιγότερο δηλαδή από ένα χρόνο κατάφερε να χάσει 40 κιλά. Αμέσως σταμάτησε να σκέφτεται το πάχος της και εστίασε στο πόσο γρήγορα και καλά είχε επιτύχει μια τέτοια μεταμόρφωση. Πήγε από 100 κιλά 60  σε λιγότερο από ένα χρόνο.

Όταν κοίταξε ξανά στον καθρέφτη εξακολουθούσε να βλέπει τον εαυτό της ως υπέρβαρο, όχι αρκετά καλό, όχι τέλειο. Η σκέψη που κυριαρχούσε ήταν πως «Οι άνθρωποι εξακολουθούν να την βλέπουν ως λίπος».

Έτσι, πήρε πάλι όλα τα κιλά πίσω και πολλά περισσότερα. Έχασε πάλι και κέρδισε ξανά και ξανά. Σήμερα είναι κάτω από τη κλίμακα της υπέρβαρης χωρίς να έχει φτάσει στο επιθυμητό όριο. Υπάρχει όμως μια διαφορά, τώρα πια δεν κάνει προσπάθεια για να χάσει βάρος, αλλά κάνει προσπάθεια να αγαπήσει την εικόνα της, τον εαυτό της, τη ψυχή της.

Είναι  ακόμα γύρω στα 80 κιλά, αλλά αισθάνεται φανταστική. Όταν κοιτάζει τον εαυτό της στο καθρέφτη του λέει πως δεν χάθηκε και ο κόσμος επειδή έφαγε μια καραμέλα.

Τρώει υγιεινά, ασκείταικαι το κάνει για εκείνη και μόνο και όχι για το τι μπορεί να σκέφτονται οι άλλοι. Το κάνει, γιατί το αξίζει.

Κατάφερε να μετατρέψει την ετικέτα που είχε βάλει στον εαυτό της και αντί για παχουλή  ήταν πλέον ένα πληθωρικό κορίτσι που καθόλου δεν επιθυμούσε να γίνει αδύνατο μόνο και μόνο για να προσαρμοστεί με αυτό που απαιτεί η εποχή, η μόδα ή οι άλλοι γύρω της. Αυτή η παραδοχή από μόνη της την απελευθέρωσε και την έκανε να νοιώθει πολύ καλύτερα.Συμπεραίνουμε λοιπόν από όλη αυτή την ιστορία  πως αν μιλάτε μόνο αρνητικά στον εαυτό σας  οι πιθανότητες να κάνετε οποιεσδήποτε πραγματικές αλλαγές είναι ελάχιστες.

Αυτό είναι κανόνας για κάθε αλλαγή και όχι μόνο για το βάρος.

Μιλάτε αρνητικά στον εαυτό σας; Τι του λέτε; Πόσο θετικά ή πόσο αρνητικά  είναι τα λόγια που εκφέρετε; Πόσο θετική είναι η σκέψη σας; Πώς μπορείτε να κάνετε αυτή την αλλαγή;

Το πρώτο πράγμα είναι να συνειδητοποιήσετε ότι το κάνετε. Η αυτοκαταστροφή, η αυτομομφή, η σκληρή αυτοκριτική σε τέτοιες περιπτώσεις σαν τη περίπτωση της Μάρθας είναι συνήθως  εκτός ελέγχου και το άτομο  δεν το γνωρίζει.

Η αλλαγή ξεκινά όταν αποφασίσουμε να χρησιμοποιήσουμε  τα συναισθήματά μας ως πυξίδα. Όταν αποφασίσουμε πως θέλουμε να αισθανόμαστε καλά.

Κάντε μια αρχή προς αυτή τη κατεύθυνση. Επιλέξτε πράγματα που σας κάνουν ευτυχισμένους, κάνοντας μια βόλτα στη φύση, διαβάζοντας ένα βιβλίο. Ασχοληθείτε με ένα χόμπυ πχ φωτογραφία, κάντε έρωτα με το σύντροφό σας, πιείτε ένα καφέ με μια καλή σας φίλη, ασκηθείτε και σίγουρα κάντε διαλογισμό ή αν δεν σας ταιριάζει αυτός ο τρόπος, αγαπήστε την ησυχία του νου σας και δώστε λίγο χρόνο σε αυτό.

Όταν εξοικειωθείτε περισσότερο με την αίσθηση της χαράς και της ευτυχίας, θα καταλάβετε τη διαφορά. Μετά θα θέλετε περισσότερα από αυτό. Θα θέλετε να φέρετε τη χαρά στις καθημερινές σας δραστηριότητες. Εργασία, σπίτι, γυμναστήριο. Θα αρχίσετε να νιώθετε ευγνωμοσύνη γιατί είστε ζωντανοί, γιατί είστε εσείς!Μπορείτε να είστε περήφανοι  για όλα τα μικρά πράγματα που πάνε καλά κάθε μέρα και να συγχωρείτε τον εαυτό σας για τα πράγματα που δεν καταφέρατε.

Κάντε μια λίστα με τα πράγματα που αγαπάτε σε εσάς.

Δώστε προσοχή σε αυτές τις σκέψεις και πώς σας κάνουν να νιώθετε. Προσπαθήστε να αντικαταστήσετε την αρνητική διάθεση με κάτι καλό. Εάν δεν μπορείτε να σκεφτείτε τίποτα, δοκιμάστε την ευγνωμοσύνη για την ανάσα σας που έρχεται και πηγαίνει. Μερικές φορές η επιστροφή των πραγμάτων στα βασικά είναι το κλειδί.

Με αγάπη και φως.

Κατερίνα Σταθοπούλου

You May Also Like