Φτάσαμε και πάλι στο καλοκαίρι. Μια απόδραση είναι ό,τι πρέπει για να χαλαρώσετε και να γεμίσετε τις μπαταρίες σας για τον επόμενο χειμώνα. Από την άλλη όμως καλό θα ήταν να προσέξετε την διατροφή σας και να μην χαλαρώσετε τελείως, καθώς τα κιλά των διακοπών θα σας ακολουθήσουν μόλις γυρίσετε.

Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να ευχαριστηθείτε το καλοκαίρι και να διατηρήσετε τη σιλουέτα σας.

Χρήσιμες συμβουλές για να μην πάρετε περιττά καλοκαιρινά κιλά

  • Μην ξεχνάτε το πρωινό: Αυτή η συμβουλή ισχύει χειμώνα-καλοκαίρι, αλλά επειδή το καλοκαίρι είμαστε ακόμη πιο δραστήριοι και η ζέστη μας εξουθενώνει, χρειαζόμαστε ακόμη περισσότερη ενέργεια. Ένα πρωινό πλούσιο σε πρωτεΐνη (γάλα, γαλοπούλα), υδατάνθρακες (δημητριακά, φρούτα, ψωμί ολικής άλεσης) και καλά λιπαρά (ξηροί καρποί) θα σας δώσει ενέργεια για τη μέρα σας.
  • Πιείτε πράσινο τσάι: Μπορεί να έχετε βαρεθεί να το ακούτε, αλλά το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικάδεν έχει καθόλου θερμίδες (εφόσον δεν περιέχει ζάχαρη) ενώ σύμφωνα με κάποιες μελέτες, το πράσινο τσάι βοηθά και στην επιτάχυνση του μεταβολισμού.
  • Απολαύστε τα καλοκαιρινά φρούτα και λαχανικά: Η κάθε εποχή φέρνει και τη δική της παραγωγή. Ξεφύγετε από τις καθιερωμένες χειμωνιάτικες επιλογές που έχετε βαρεθεί εδώ και μήνες και βάλτε στη διατροφή σας καλοκαιρινά φρούτα όπως τα ροδάκινα, τα βερίκοκα, οι φράουλες, τα κεράσια, τα πεπόνια, τα σύκα) και λαχανικά όπως τα φασολάκια, οι ντομάτες και οι μελιτζάνες.
  • Φάτε θαλασσινά. Το καλοκαίρι αποτελεί ιδανική εποχή για να απολαύσουμε φρέσκα θαλασσινά, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Βασβέστιο, ψευδάργυρο, σίδηρο, σελήνιο και άλλα θρεπτικά συστατικά.
  • Φτιάξτε από μόνοι σας σπιτικά burger αντί να τα φάτε απ’ έξω. Με ψωμάκια ολικής ή αντί για ψωμί βάλτε λάχανοάπαχο κρέας, λαχανικά και σως γιαουρτιού με μουστάρδα. Θα το λατρέψετε!
  • Προτιμήστε μπύρα σε βραδινή έξοδο για να μην πάρετε πολλές θερμίδες! Για όσους αγαπούν τη μπύρα, ένα γεμάτο παγωμένο ποτήρι το καλοκαίρι ισοδυναμεί με όαση. Ψάξτε για βιολογικές μπύρεςπλούσιες σε αντιοξειδωτικά και ελέγξτε τις θερμίδες τους, έτσι ώστε να μην ξεπερνούν τις 100 θερμίδες (ειδικά αν καταναλώνετε πάνω από μια).
  • Προσοχή στην ενυδάτωση! Το καλοκαίρι είναι πιο εύκολο να φτάσουμε στα όρια της αφυδάτωσης, αφού ιδρώνουμε περισσότερο λόγω της ζέστης και χάνουμε υγρά. Ξεκινήστε τη μέρα σας πίνοντας πάντα τουλάχιστον 1 ποτήρι νερό και έχετε πάντα μαζί σας ένα μπουκάλι νερό, από το οποίο πρέπει να πίνετε συχνά κι όχι μόνο όταν νιώθετε ότι διψάτε!

Γεωργία Βαβουρανάκη 

Διαιτολόγος/Διατροφολόγος

You May Also Like